Gyaru

asdfghj, ungefär


"Gyaru" är en street-style från Japan. Används oftast av unga tjejer från tonåren till tidig
tjugo års ålder. Det finns många olika sorters substilar inom Gyaru, varav "Agejo" är
den jag föll mest för. Trots att fakta källor menar att man i "Agejo" struntar i allt som
är "gulligt" och använder istället fake-saker (lösögonfransar, peruker, hårförlängningar,
mycket smink), så tycker jag att det här var är den absolut sötaste stil jag någonsin sett!
Plus att den är inspirerad av western kulturen! Åhh, jag vill också vara från Asien! :CC
Tycker inte att västerlänningar lyckas lika bra. Har dock sett några tjejer från Skandinavien
som lyckas någorlunda, genom att använda linser som är stora som klot, precis som
tjejerna i Japan gör. Ger lixom "dock"-känslan över det hela.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0