Hästar hit och hästar dit

Brown Eyed Girls - Sixth Sense
Tycker om Brown eyed girls. Dem är lite som 2NE 1: jävligt fierce och häftiga. Inte sådär sjukt gulliga som de flesta asiatiska tjejgrupper är. Skönt med lite omväxling! Älskar videon också. Slutet är så mäktigt <3

Håller fortfarande på att kika efter lite hästar, med världens tappraste Paulina som hjälper mig. Har fastnat för två stycken. Eller ja, jag gillade tre stycken, men den ena hade "tävlat felfritt upp till 130" - sa ägarna i alla fall. Men det finns inga resultat what so ever på hästen, och den har inte ens licens (utan licens kan du inte tävla). Så den är utesluten. Visst, den kanske går 130 banor felfritt, men om ägarna ljuger om en sak som att den har tävlat 130 felfritt så kan det ju finnas fler saker som de ljuger om. Så nej tack :DDddD

Den andra är en 3-årig valack (blir fyra nästa år). Har sett filmer på honom på youtube, och jag älskar hans hoppteknik. Är lite osäker på honom dock, eftersom att de bara löshoppar honom. Hade velat se någon hoppa honom också, men om inte annat så kan jag göra det på provridningen, hihi. Han är superfin i alla fall: underbar extriör. Med lite mer muskler så kan han nog bli hur fin som helst. Dock ser han gigantisk ut, hahah. Nåja.

Och sen sista är en tre-årig hingst (blir också fyra nästa år) som Paulina har lyssnat runt lite åt mig. Den står utanför Västerås, så det blir ju en enkel lösning att bo hos Paulina när jag ska provrida honom. Han har väldigt fin stam och som jag förstår det så vill de nuvarande ägarna att han ska behållas som hingst. Spännande! Kan absolut tänka mig att köpa en hingst som är uppfostrad på ett sätt som en hingst ska vara.

Men allt är ju fortfarande bara spekulationer. Allt hänger på om jag får ett jobb eller inte, och om jag tänker lägga en ganska fet del av mina sparpengar på en häst. Den som lever får se! Jag ska skriva ner för- och nackdelar typ, hahah. Har hört att det ska funka :c Nej, seriöst. Jag är så himla sugen på att skaffa häst att det inte är sant. Dock har jag ingen aning om var man skulle kunna stå i Luleå. Förutom ridklubben, men det är så långt bort från mig. Får väl flytta till hertsön om inte annat, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0