"Bitch, you ain't got shit on me"

Citatet är från ~ 2NE - Can't nobody

Har sett lite fler avsnitt av Dream High (koreanskt drama) idag, där jag har hört ett av de bästa statements ever. Det är en tjej som är överviktig i början av serien, och sen när hon vill gå ner i vikt så går hon till en av lärarna för att be om hjälp. Då frågar hon, ungefär: "Är det verkligen möjligt för mig att gå ner i vikt?", typ. Och då säger läraren:
"Det finns inga fula kvinnor. Bara slöa."
Så sant! Om man lägger ner tid på sin kropp och sitt utseende så kan man omöjligt se ful ut. Minnesvärt! Eller ja. Om du inte har sjukt fula gener, men det är faktiskt inte så många som har det.

Sen tänkte jag på ett annat citat från Personal Taste (ett annat korenskt drama), där en av huvudpersonerna i slutet av serien i princip från hela tillvaron att rasa samman pga. missförstånd och vita lögner. Då säger han:
"Om jag knäppte den första knappen fel så kommer den sista att också att bli fel."

Dessa serier! Har så många dolda budskap som gnager en i huvudet. På ett bra sätt!


Dream High!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0