Alltså, omg vilken upptäckt!!

Alltså, shit! Vet inte hur jag ska förklara hur jag känner just nu! Mitt hjärta håller typ på att slå sig ut ur bröstkorgen. OH MY GOD! Min. ponnys. förfader. är. ingen. mindre. än...

CANNON BALL CSB 1


Och... Det här säger såklart inte särskilt mycket till er som inte är hästintresserade (eller snarare connemaraintresserade), men det här är typ en sinnessjuk upptäckt för mig! Cannon Ball är den connemaran som har gjort det största avtrycket i... Ja, connemarans historia ever! Han föddes 1904, blev 20 år, och vann Farmers Race i Oughterard 16 år i rad - hur sjukt är inte det? Han var även connemaran som blev bokförd FÖRST i connemarans stamboken. Han har gjort massa andra häftiga saker också, men jag orkar inte skriva upp allting. Hur som helst, när han dog, hade de en nattvaka för honom och begravde honom som vilken annan människa som helst på den tiden. Så högt uppskattad och älskad var han. Och ska jag säga vad det sjuka är? Inte nog med att Ulle har Cannon Ball i sin stamtavla, utan han härstammar från ingen mindre än en av hans mest framgångsrika avkommor: Rebel CSB 7. Jag tror att jag ska gå och svimma nu en sväng, okej? :DDDDDDdddd



"Sleep brave old pony, thy race is run,
No more with earthly kin you’ll mingle.
Dream of racecourse triumphs you have won,
Of noble steeds and epic deeds,
And bookies left without a jingle."
- in honor of Canon Ball




Min häst är sååååå awesome! Hagens Ulster: like a boss!

Kommentarer
Postat av: Hannis

Fan vad COOOOLT!!! :DD

Han e så snygg ulle-bulle!! :D

2011-10-09 @ 21:27:22
URL: http://lifeofhannis.blogg.se/
Postat av: Lisa

Alltså, I know! Plus att jag har hittat att han har massor av egyptiska och polska araber i sin släkt som är stamfäder till connemaraponnyn! Oh joy! :DD

2011-10-10 @ 09:40:19
URL: http://cuwi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0