Koreansk uppdatering!

Som många säkert har förstått så hyser jag stor beundran för Sydkoreanerna när det gäller, ja, allt i princip. älskar deras musik, mode och språk - i så väl tal som kroppsligt. Så därför vill jag tillägna ett litet inlägg där jag visar vilka band som fick mig att slå upp ögonen för det här sinnessjukt härliga landet, och vilka som ständigt får mig att aldrig ens komma på tanken att sluta älska det!
Först av allt, när det kommer till musiken så tycker jag om jätte, jätte, jätte många koreanska band. Men jag vill inte göra inlägget allt för långt, så ni får helt enkelt se bilder på dem som är bäst, bäst och bäst, och sen får jag helt enkelt räkna upp resten.


2NE1 - världens snyggaste, coolaste och absolut fiercaste band som finns.
Det var dem här tjejerna som fick mig att börja lyssna på K-pop.
Deras musikvideos får de amerikanska stjärnoras att verka som ett skämt.



T-ara - Hur söta tjejer som helst (574049279 gånger sötare än SNSD och waaaay better).
Ett måste att lyssna på de här tjejerna. Dem är sjukt bra!
"Roly Poly", "Tic Tic Toc" och "Yayaya" är de personliga favoriterna.
Men de har många andra låter som är stört bra.


Super Junior-M - första pojkbandet som jag stött på som inte är gay. Eller dåliga.
De är faktiskt ruuuskigt bra, och har sjuka scenuppsättningar samt. koregrafi!

Och två andra bra band som ni mååååsta lyssna på är: Girl's Day och 4minute. Tycker att Girl's Generation (SNSD) är helt okej, men har väl inte sådär jättemånga bra låtar. Sen finns det massa andra sjukt bra band som jag lyssnar på, men jag orkar inte räkna upp aaalla, haha. Aja.


Serierna då. Jag ÄLSKAR koreanska serier. Helt seriöst, kroppspråket, uttrycken och storyn är ju oslagbara. Och skådespelarna såklart! Här är mina två absoluta favoriter, so far:


Full House - Handlar om en tjej som blir lurad av sina kompisar att fara på en exklusiv
resa till Japan (tror jag att det var? XD), medan de säljer alla hennes saker och hennes
hus (schyssta polare, I know). På planet möter hon en filmstjärna som hon bl.a. råkar
spy på under färden. När hon äntligen tar sig hem från Japan, med hjälp från filmstjärnan,
så upptäcker hon såklart att huset är tomt och sålt. Och vem har köpt det tro?
Jo, filmstjärnan. Och sen händer det massor av sjukt random saker. Alltså seriöst, den är
så jävla hilarious. Har aldrig garvat så mycket åt en serie eller film i hela mitt liv. <3



Personal Taste - Även denna handlar om en tjej, vars far är en respekterad arkitekt.
Under första avsnittet så träffar hon en kille som hon börjar bråka med; om vem som
kom först fram till taxin. Händer massa andra incidenter som gör att dem blir rivaler.
Hennes bästa kompis (som även är hennes roommate) sviker henne genom att gifta sig
med hennes pojkvän, och efter det slänger hon ut sin bästa kompis ur huset. När hon
söker en ny roommate så kommer killen som hon bråkade med tidigare, och han vill
hyra rummet. Men det kan hon såklart inte tillåta, eftersom att han är en kille. Han
säger då att han är bög, så att hon inte ska känna sig hotad av honom, vilket gör att han
får flytta in. Så sjuukt rolig serie, trots att det är svårt att förklara handlingen utan
att spoila hela skiten. Måste ses!


Koreanerna är helt enkelt genier. Om ni inte har blivit frälst som mig, så bli det.
Ni kommer INTE att bli besvikna! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0