Asiatiskt till middag!



Åååh, så himla gott! Gjorde den här rätten första gången med Paulina och har ätit den hur många gånger som helst. Det bästa med den är väl att jag fortfarande inte är less :D Hade dock ingen röd paprika hemma, men det var svingott ändå!

Det här behöver du för två personer:
(för två personer som äter som hästar typ)

2 Kycklingfiléer
400 ml kokosmjölk
1 gullök
1 röd pepparchili
1 röd paprika
En liten bit färsk ingefära
(Brukar ta en bit som är ungefär lika stor som en tumme)

Sen är det bara att hacka upp grönsakerna och bryna dem i olja/smör/whatever you want. Sen sätter man i kycklingen och steker den tills den är klar, och till sist häller man i kokosmjölken. Är godast att servera med nudlar (hade själv inga hemma, därav riset :c), men ris funkar också!
Och om man inte är så stort fan av starka maträtter så kan man använda en fjärdedels - en halv röd chili. :D

Nu återgår jag till plugget så att jag kan belöna mig med en bra film ikväll!
Någon som har tips på en skräckis? Gärna från Asien (helst koreanska eller japanska). (:

Kommentarer
Postat av: Paulina

haha, alltså.. "för två personer som äter som hästar typ" ilu <3

Den rätten är så jävla kung, gillar att vi dock tog glasnudlar första gången för vi inte visste av äggnudlar var! :D

2011-09-24 @ 11:47:34
URL: http://hoppryttare.wordpress.com
Postat av: Lisa

Hahaha, men typ sant ju... jag gjorde efter det där receptet och fick två matlådor, haha. Perfekt, så behöver jag inte laga mat idag!

Ja, den är fett royal! HAHA, så jävla fuuuuuult! "Åh, men glasnudlar, det låter bra! :DD"

Nudlar my ass, snarare slajm :C

2011-09-24 @ 12:08:59
URL: http://cuwi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0