Tatueringar

Jag kommer säkert få skit för det här inlägget, men w/e

Jag är väldigt skeptisk mot tatueringar. Tycker det mesta som görs är fult. Faktiskt. Jag tycker också att de flesta som gör flera tatuteringar gör det asymmetriskt = fult. Jag tycker att många 18-åringar som gör feta tatueringar på bröst, armar, (synliga ställen som i princip inte går att dölja utan ytterkläder) inte har tänkt sig för. Med tanke på att övervägande del inte har någon aning om vad de vill göra i livet. Well, lycka till att få ett seriöst kontorsjobb när ni har tatuteringar som slingrar sig upp över halsen. Tycker även att det verkar ha blivit någon form av hetsig trend att tatutera sig - och MYCKET.

Hursom har ju tatueringar sin charm också. Jag känner för tillfället inget behov av en, och om jag någonsin skaffar en så ska den gå att dölja under kläder (typ jeans, byxor, tröjor). "Öööh, varför ska man ha en tatuering om den inte ens syns?" - Ja, skit i det du, om du inte ens kan tänka längre än vad näsan räcker. Mitt krav på en tatutering är även att jag verkligen ska falla för den. Vid första ögonkastet. Och det ska inte vara någon text på den: töntigt. Den ska helst inte ha någon betydelse heller, för att saker och ting förändras hela tiden. Vad som kan ha betytt mycket vid en viss tid kan gnaga en i bakhuvudet tio år senare.


Följande tatutering föll jag verkligen för. Det var en tjej som la upp den på ett häst-forum som jag brukar hänga på. Den här tatuteringen är typ... det sötaste jag har sett i hela mitt liv. Helt perfekt också! Den syns inte, förutom på sommaren, på typ stranden - och då ser den ju ut som en urgullig accessoar! Ingen cheesy text, symmetrisk.


Om jag någonsin skaffar en tatutering kommer det nog bli något liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0