Westernridning?

Bara jag som tycker att westernridning verkar hur coolt som helst? Och nu menar jag inte "westernridning" som utövas på ex. Western Farm (där dem skjuter massa luftpistoler och lever rövare), utan som i professionell western. Typ tävlingar i reining, barrel race, pole bending, etc.
Jag är verkligen inte insatt i western: not at all. Men brukar kika runt på youtube där det är filmat från olika tävlingar. Det är verkligen sjukt vilken connection ryttaren och hästen har tillsammans, och de får verkligen det svåra att se enkelt ut. Kan bara tänka mig hur mycket arbete och lydnad som ligger bakom det där (Med tanke på att jag har tränat dressyr för tränare med Ulle tusentals med gånger + att man rider dressyr mer än någonting annat, och tjockisen är fortfarande en tjurskalle).

Nåja, det verkar vara en helt sinnessjukt explosiv sport! Har dock funderat lite på hur länge en sån här häst håller? Det måste ju vara väldigt slitsamt på hästarnas leder, eller? Fast jag antar att westernryttare inte är så dumma att dem nöter slidingstop 7 gånger i veckan, hahah.


Kommentarer
Postat av: Paulina

Det är sant, deras bakmuskler brukar vara hårda som järn, fast de sliter jättemycket.

Dock så måste jag hålla med dig, det ser jätteroligt ut, och faktiskt så är det riktigt roligt att rida western! Hade lugnt börjat tävla i det ifall jag fått chansen haha.

Anky tävlar ju högt i både Dressyr & Western, såg clinicen med henne på Globen ang western, försök kolla upp det ifall du kan!

2011-09-25 @ 18:03:26
URL: http://paws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0